İzlenimler

Honda Cıvıc Sedan


yazı:
Bahadır Bektaş
fotoğraf: Alp Emre Göksel

Honda, boyutları büyüyen yeni Civic Sedan ile sadece kompakt sınıfa değil, adeta bir üst sınıf müşterilerine de göz kırpıyor.

Honda Civic, tasarım açısından her neslinde ciddi değişimler geçiren bir otomobil. Ne demek istediğimi 1990’lardan günümüze kadar üretilen Civic modellerini kronolojik olarak incelediğinizde daha iyi anlayabilirsiniz. Burada gördüğünüz 10. jenerasyonun ise en belirgin sıçramayı gerçekleştiren Civic modellerinden biri olduğuna şüphe yok. Bundan önceki dört neslinde olduğu gibi yine ülkemizde üretilen bu otomobil, bakalım iddia edildiği gibi bugüne kadar üretilmiş en iddialı Civic modeli mi?

Öncelikle yeni Civic Sedan gerçekten de benzersiz bir tasarıma sahip. Sportif çizgileri bu kadar ön planda tutan, bundan daha kaslı bir kompakt sedan gövdesi başka hiçbir markada yok gibi. Sert kat izleri ve liftback izlenimi yaratan arka cam eğimiyle bu sınıftaki hiçbir otomobile benzemeyen Civic, kaliteli görünmek konusunda da çok başarılı. Farların üzerine uzanan ve otomobilin önündeki kanat formunu daha belirgin hale getiren krom parça ile hemen fark edilen Civic Sedan’ın LED farları da ışıltılı bir görünüm ortaya çıkarıyor. Otomobilin arka bölümü de, sedan tasarımlı bir otomobil için sıra dışı bir forma sahip. Eğimli arka cam, kısa bagaj kapağı, C şeklindeki stoplar ve arka tampondaki dekoratif siyah bölümler geleneksel sedan tasarımlarına göre kesinlikle daha sportif bir görüntü ortaya çıkarıyor.

Civic’in sadece tasarımında değil, boyutlarda da belirgin farklılıklar mevcut. Sedan Civic, yerini aldığı modelden 76 mm daha uzun ve 50 mm daha geniş bir gövdeye sahip. Büyüklüğü şöyle açıklayayım; otomobilin 4648 mm’lik uzunluğu, 2007 model bir Accord ile neredeyse aynı! Uzunluk ve genişlikteki artışa karşılık Civic Sedan’ın yüksekliği 21 mm azalmış ki, bu da bence bugüne kadar üretilmiş tüm sedan Civic’lerden daha sportif bir tasarım ortaya çıkarmış. Peki, yüksekliğin azalmış olması ve arkaya doğru alçalan tavan çizgisi, içeride nasıl bir etki yaratmış olabilir. Baştan söyleyeyim, hiç de düşündüğünüz gibi değil. Arka koltukların eskisine göre 35 mm alçaltılan oturma pozisyonu sayesinde bu bölümde herhangi bir baş mesafesi sıkıntısı yaşamıyorsunuz. Buna ek olarak artan uzunluk ve genişlik sayesinde yaşam alanı adeta bir üst segmente uzanıyor. Öyle ki; arka koltuğun 55 cm’lik diz mesafesi sınıf ortalamalarının oldukça üzerinde. Bunun yanında hacim artışı sadece iç mekanla sınırlı değil, Civic Sedan’ın bagajı da artık daha geniş. Yüksek tasarlanan bagaj bölümü ve yedek lastiğin yerine sunulan tamir kiti sayesinde 519 litrelik devasa bir bagaj hacmi elde edilmiş. Bagajın yüksekliği, geniş yükleme ağzı ve bagaj zeminindeki ek bölme de kullanışlılığı arttırıyor. Ancak kapağın içerisinde bir tutamak olmaması, bagaj kapağını kapatırken ellerini kirletmekten hoşlanmayanlar için önemli bir eksiklik.

Kabine geri dönelim… Civic Sedan’ın kabini artık daha olgun ve Avrupai çizgilere sahip. Yatay hatlarla şekillenen ön konsoldaki fırçalanmış alüminyum görünümlü kaplama kalite hissini arttırdığı gibi, plastik kalitesi de önceki nesile göre oldukça iyileşmiş durumda. Executive donanım seviyesindeki dijital gösterge tablosu, tıpkı daha önceki Civic’lerde olduğu gibi kabine teknolojik bir hava katıyor. Ayrıca orta konsolda yer alan 7 inçlik  entegre bilgi-eğlence sisteminin ekranı da başarılı bir yerleşime sahip. Civic’in kabininde çok fazla düğme yok ve pek çok ayar dokunmatik ekran üzerinden yapılıyor, ancak bu ekranın biraz alışkanlık gerektirdiğini söylemem gerek. Tabii kişiselleştirilebilir tema yerine standart temayı seçerseniz ekranın menüsünü kullanmak daha kolay bir hal alıyor. Bu arada temel fonksiyonların pek çoğunu, direksiyonda yer alan düğmelerle kontrol etmek de mümkün. İç mekanın kullanışlılık yönü de kuvvetli. İçeride bol miktarda eşya gözüne yer verilmiş ki, özellikle vites kolunun önündeki bölme ile bunun hemen altındaki kullanım alanı çok kullanışlı.

Gelelim sürüşe… Honda sportif bir imaja sahip ve bu imaj Honda müşterilerinin beklentilerini de biraz bu yönde şekillendiriyor. Civic Sedan’ın alçak sürüş pozisyonu da adeta bu beklentiye hizmet etmekte. Bunun yanında Civic’in sadece tasarımı ve sürüş pozisyonu değil, sürüş özellikleri de sportif. Direkt çalışan direksiyonun tepkileri ve yüzde 52 sertleştirildiği açıklanan yeni şasinin çevikliği bu sınıftaki pek çok modelden daha iyi. Yüksek hızlarda dahi güven veren otomobilin, sunduğu sportifliğe rağmen konforu geri plana atmıyor olması ise takdire şayan bir durum. Belli ki, Civic Sedan’ın süspansiyon karakteri ve çamurluk yalıtımı üzerinde çok çalışılmış. Otomobilin bu sınıftaki en konforlu ve sessiz süspansiyonlardan birine sahip olduğu daha ilk kilometrelerde dahi anlaşılıyor. Zemin aşırı derecede bozulmadıkça, kulağınıza ne bir vuruntu ne de istenmeyen bir süspansiyon sesi geliyor. Ayrıca devri yükseltmediğiniz ve akıcı bir sürüş stili belirlediğiniz sürece motor sesini de çok fazla duymuyorsunuz. Bu noktada otomobilin sessiz ve konforlu yapısını etkileyen tek şeyin CVT şanzıman olduğunu söyleyebilirim. Her ne kadar geliştirilmiş, son nesil bir ünite olsa da, CVT şanzımanların çalışma şekillerinden dolayı, hızlanma isteklerinde motor devri yükselip sabitleniyor, bu da monoton ve yüksek bir motor sesi yaratıyor. İşte bu durum maalesef yeni Civic Sedan’da da karşımıza çıkıyor. Buna karşılık eğer gaz pedalını döşemeye yapıştırmak konusunda ısrarcı olmaz ve akıcı bir sürüş stili belirlerseniz sessizliği koruyabiliyorsunuz. Bu şekilde kullanıldığında Civic Sedan’ın 125 beygir gücündeki 1.6 litrelik i-VTEC motoru, 7 lt/100 km seviyelerinde bir ortalama tüketime imza atabiliyor ki, bu da Civic’te tutumluluk yönünden de bir gelişim olduğu anlamına geliyor. Peki, ya performans? Civic düşük hızlarda atak bir karakter sergiliyor, ancak yüksek hızlarda, CVT şanzımanın da etkisiyle, bu konuda çok fazla parlamıyor. Zaten 11.6 saniyelik 0-100 km/s süresi de performans odaklı olmadığını gösteriyor. 2017’nin ilk aylarında sunulacak olan 182 beygirlik 1.5 VTEC Turbo versiyonun performans arayanlar için çok iyi bir seçenek olacağı ise bir gerçek.

Yeni Civic Sedan’ın bu versiyonu performans açısında çok etkileyici olmasa da, yol tutuş, konfor, donanım ve yalıtım gibi kriterlerde parlak bir ışık saçıyor. Otomobilin özellikle sürüş hissinin neredeyse Alman premium markaları yakaladığı bile söylenebilir. Bu özellikler, bu otomobilin neden ‘en iyi Civic’ olarak tanımlandığını açıklamaya yetiyor.

Özellikler

Motor: 1597 cc, 4 silindir,

CO2: 153 g/km

Güç: 125 bg @6500 d/d

Tork: 152 Nm @4300 d/d

Ağırlık: 1322 kg (79 bg/ton)

0-100 km/s: 11.6 sn

Maks hız: 196 km/s

Baz fiyat: 81.000 TL (Elegance)

Evo skoru: 4 yıldız

+Sürüş kalitesi, artan iç hacim ve kalite, sportif tasarım, sessizlik

-CVT şanzıman, bagaj kapağında tutamak yok

 

Leave a reply