Özel Konular

HYUNDAI I30 N ile COL DE TURINI ATAĞI

Monte Carlo Rallisi’nin 31 km uzunluğundaki meşhur etabı Col de Turini’de Hyundai i30 Fasback N ile sürüşe çıkıyoruz.

Monaco’nun nasıl bir yer olduğunu bilirsiniz: Burada zenginler birbirlerinin yatlarına göz ucuyla bakar ya da kumar oynarlar. Bu özel yer sayısız filme konu olsa da, otomobil delileri için tek bir şeyi ifade eder: Motorsporları. Elbette ünlü Monaco Grand Prix’si ile Monte Carlo Rallisi ikilisinden söz ediyoruz.

Ne yazık ki Mercedes F1 W09 EQ ile Monaco Grand Prix’sinin virajlarını geçme şansımız yok. Bu yüzden şansımızı WRC kazanmış bir otomobilin yol versiyonu ile Monte Carlo Rallisi’nin meşhur etabı Col de Turini’de denemek istedik. Videoyu izleyerek neler olduğunu görebilirsiniz.

31 km uzunluğundaki bu etap sadece Dünya Ralli Şampiyonası’nın değil, aynı zamanda Monte Carlo Rallisi’nin de en zorlayıcı etaplarından birisi. Hızlı virajlarla dar u dönüşlerini bir araya getiren ve fazlasıyla teknik ve süratli olan bu etap her türden sürücü için çok zorlayıcı. Yine de Monaco’dan Alpler’e uzanan bu sürüşün manzarası bile zahmete değer.

Böyle bir yolda Monaco’nun meşhur spor otomobilleri o kadar da rahat edemeyebilir, çünkü u virajlar modern zamanların spor otomobilleri için fazla geniş kalacaktır. Bu yüzden sürüşümüz için en sevdiğimiz ateşli hacthback’lerden olan i30 N’i Fastback gövdesiyle seçtik.

2014’ten beri Dünya Ralli Şampiyonası’nda yer alan Hyundai takımı bu virajları iyi tanıyor. Ekibin edindiği tecrübeyi markanın en ciddi spor otomobiline aktardığını düşünürsek, i30 N’in burası için kusursuz bir silah olduğu söylenebilir.

Fastback olmasından dolayı Performance paketini standart olarak sunan otomobil, 275 beygir gücüne ve 1500-4700 d/d arasında etkili olan daha geniş bir tork bandına sahip. Elektronik kontrollü diferansiyel, alaşım jantlar, Hyundai N otomobilleri için geliştirilmiş Pirelli P Zero lastikler, daha büyük frenler ve bir süpersporu aratmayan aktif egzoz sistemi bahse değer diğer detaylar arasında.

Güç her şey değildir. Özellikle de Col de Turini’de… Neyse ki i30 Fastback N’in virajlarla samimiyeti çok yüksek. Otomobilin sıkılaştırılmış gövdesi ve arka kule gergisi virajlardaki dengenin temel sebepleri. Ayrıca zemindeki pürüzler sürüş kalitesinden götürmüyor.

Eco, Normal, Sport ve N isimli sürüş programları dışında kendi ayarlarınızı yapmanıza olanak sağlayan Custom programı sayesinde her koşulda en iyi i30’u yaratabilirsiniz.

Hyundai’nin ilk ateşl hatchback denemesi müthiş başarılı oldu. Maksimum hissiyat ve etkileşim yaklaşımıyla hazırlanan otomobil Col de Turini’de harika bir iş çıkarıyor. Kumarhanelerin dünyasında Hyundai tüm asları eline almış gibi…

Leave a reply