Haberler

LAMBORGHINI URUS

yazı: Will Beaumont

Yeni LAMBORGHINI URUS’tan etkilenmek istiyorsunuz değil mi? Evet, istiyorsunuz. Nereden mi biliyorum? Çünkü ben istiyorum. O halde gelin işimizi kolaylaştıracak bazı düşünceleri hatırlayalım: Bu şey Lambo’nun ilk SUV denemesi değil. Bildiğiniz gibi, İtalyan üretici 1986 yılında Countach motorlu LM002’yi satmıştı. Dahası, Urus ismine alışmak çok kolay. Gallardo ve Murcielago’ya kıyasla, Urus kelimesini telaffuz etmek oldukça basit. Bu arada uuuu-rus değil, ouuu-rus!

Urus’un görünmeyen yerlerinde Volkswagen Group parçalarının dolu olmasına ne demeli? Birçok parçası Porsche Cayenne Turbo ile ortak olan otomobilde üç kanallı havalı süspansiyon sistemi kullanılıyor ve bu sistem tıpkı Cayenne’de olduğu gibi sertliği ve 90 mm bandında yüksekliği ayarlayabiliyor. Elektromekanik burulma önleyici barlar aynı, adaptif süspansiyonlar aynı, arka tekerlek yönlendirme sistemi aynı, tork vektörleme fonksiyonlu arka diferansiyel aynı… Ve hatta 4.0 litre hacmindeki ‘hot V’ V8 motor bile aynı… Tabii bu motorun Lambo’daki uygulaması kuzeninden 100 bg ve 80 Nm daha fazlasına sahip olduğu için 650 bg güç, 850 Nm tork sunuyor. Fakat sonra Gallardo ve Huracan’ın genetik açıdan Audi R8 ile büyük benzerlik taşıdığını hatırlıyoruz. Lamborghini’nin teknik şefi Maurizio Reggiani konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Evet, grup içerisinden bazı parçaları kullandık ki, bu yeni bir şey değil. Asıl fark yazılımda ve kalibrasyonda ortaya çıkar… Sant’Agata’nın otomobili diğerlerinden tamamen farklı olacak.”

Şanzıman, tıpkı Cayenne’de olduğu gibi, 8-ileri tork konvertörlü bir ünite. Standart olarak torkun %60’ını arkaya, %40’ını öne veren sistem gerekli durumlarda arkaya %87, öne ise %70 tork transferi yapabiliyor. ‘Drift yapmak mı istiyorsunuz? İnanın hiç zor olmayacak,’ diyerek iddialı bir çıkış yapıyor Reggiani.

yazının geri kalanı Evo Ocak Sayısının Brifing bölümünde sizleri bekliyor! Ocak sayısı tüm seçkin bayilerde ve Turcell Dergilik‘te.

Leave a reply