İzlenimler

Mercedes GLC 250 Coupe


yazı:
Bahadır Bektaş
fotoğraf: Alp Emre Göksel

Mercedes-Benz’in SUV gamının yeni üyesi, GLE Coupe’nin daha küçük boyutlusu olarak BMW X4 müşterilerine göz kırpıyor…

Kabul edelim, Mercedes-Benz GLE Coupe konusunda biraz geç kaldı. Çünkü BMW’nin riske girerek yarattığı X6 uzun zamandır yollarda. GLE Coupe, X6’nın ancak ikinci neslinde karşımıza çıktı ki, bu da yıldızlı markanın coupe gövdeli SUV’ler konusunda biraz ihtiyatlı davrandığını gösteriyor. Buna karşılık GLC Coupe pek de geç kalmış sayılmaz, çünkü en büyük rakip olan X4 yollara çıkalı çok fazla bir zaman olmadı.

GLK’nın yerini alan GLC’nin Coupe formlu bir tavan çizgisine sahip olan daha sportif versiyonu olarak yollara çıkan bu otomobilin tasarımı GLE Coupe ile oldukça benzer. Öndeki GLC çizgilerine karşılık aracın arka kapılarının gerisinde GLE Coupe’deki benzer bir formla karşılaşıyoruz. Arka camın eğimi, yüksek bagaj kapağı, yukarıda konumlandırılmış yatay stoplar, tıpkı GLE Coupe’de olduğu gibi hedeflenen bu sportif formu ortaya çıkaran detaylar olarak karşımıza çıkıyor. GLE ile GLC’nin Coupe versiyonlarının arka tasarımlarında tabii ki bazı farklılıklar da mevcut. Mercedes-Benz tasarımcıları GLE Coupe’nin stoplarının üzerinden boydan boya uzanan krom şerit yerine GLC Coupe’de krom şerit uygulamasını sadece stopların üzerindeki bölümle sınırlı tutmuş. Bu açıdan bakıldığında GLE Coupe dahil olduğu sınıfa da yakışacak şekilde, küçük kardeşinden daha ışıltılı bir arka tasarım sunuyor. Bunun yanında daha düşük br yüksekliğe sahip olması, GLC’nin coupe tarzına daha yakın bir görünüm sunmasını ve daha zarif görünmesini sağlıyor. Tam yandan bakıldığında GLC Coupe’nin orantılı bir görünüme sahip olduğunu söyleyebilirim; bu da biraz GLC’nin diğer gövde tipinden daha uzun olmasından kaynaklanıyor. Coupe gövdede 76 mm’lik bir fazlalık var ki, bu da sadece arka tekerleklerin gerisinde kalan bölümün daha uzun tasarlanmasından kaynaklanıyor. Bu küçük değişiklik de GLC Coupe’nin kamburlu bir tasarıma sahip olmasını engelliyor. Arka bölümün daha uzun tasarlanmış olması aynı zamanda bagaj hacmine de olumlu yönde etki etmiş. Öyle ki; Coupe’nin 500 litrelik bagajı GLC’nin diğer versiyonuna çok yakın. Bagaj kapağının daha dar yükleme açıklığı sunması ve eşiğin daha yüksek olması coupe şıklığının getirdiği bir olumsuzluk olarak karşımıza çıkıyor.

GLC Coupe’nin kabininde ise herhangi bir süpriz yok; Mercedes-Benz otomobillerinin yeni kokpit tasarımı burada da karşımıza çıkıyor. Ön konsolun çizgileri GLC’nin diğer gövde tipindekiyle aynı; sadece ahşap görünümlü kaplamada bir farklılık söz konusu. Test aracındaki kızılcık kırmızısı Artico deri kaplama ise kabine daha sportif bir hava katmış. İçerideki malzeme kalitesi ve işçilik yine çok iyi bir seviyede, ancak ön konsoldaki tablet ekranın, kalın çerçevesi sebebiyle biraz démodé göründüğünü söylemeliyim.

GLC Coupe, arkaya doğru eğimli tavanı sebebiyle GLC’nin diğer gövde tipi kadar ferah bir arka koltuğa sahip değil. Ancak buna rağmen arkada ciddi bir baş mesafesi sıkıntısı yaşanmıyor. Sürücü koltuğundayken dikiz aynasından gördüğünüz manzara ise benzer formdaki tüm SUV modelleri gibi pek içaçıcı sayılmaz. Bunun yanında arka bölümün daha alçak tasarlanmış olması, buradaki görüşü GLE Coupe’dekinden daha iyi bir noktaya taşıyor. Yine de geri manevralarda arka görüş kamerasına çok iş düşüyor. Neyse ki bu özellik AMG paket kapsamında standart olarak sunulmakta. Ayrıca ön konsoldaki ekrana yansıyan kuş bakışı görüntü de, bu otomobilde düşündüğünüzden çok daha fazla işe yarıyor.

GLC Coupe’nin tasarım ve iç mekan özelliklerinden motoruna ve sürüş karakterine geçmekte fayda var, çünkü burada da keyifli detaylar bulunuyor. GLC Coupe, otomobilin diğer gövde tipinden daha sportif bir karaktere sahip. Buna karşılık konfor da olduğu yerde durmaya devam ediyor. Büyük tekerleklerine rağmen konfordan ödün vermeyen GLC Coupe, özellikle Comfort modunda çok rafine bir sürüş ortaya koyuyor. Yüksek ağırlık merkezi sebebiyle bir C-serisi Coupe kadar dinamik değil, ancak bir SUV için oldukça çevik hissettirdiğini söyleyebiliriz. Ayrıca 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemi de, özellikle ıslak asfalttaki yol tutuş limitlerini oldukça yükseltiyor. Buna bir de Sport ve Sport+ modlarındaki keskinlik eklendiğinde, tasarıma yakışır seviyede keyifli ve sportif bir karaktere bürünüyor GLC Coupe.

Kullandığım otomobilin kaputunun altında, daha önce başka Mercedes-Benz modellerinde de karşıma çıkan 211 beygir gücündeki 2-litrelik turbo benzinli motor görev yapıyor. Bu motoru GLC’nin diğer gövde tipinde de denemiş ve beğenmiştik. Güçlü, comfort modunda çok sessiz ve tepkili bir ünite, ayrıca tüketimi de pek yüksek sayılmaz. 350 Nm’lik maksimum torkunu 1200 d/d gibi düşük bir seviyeden 4000 d/d’ye kadar sunan dört silindirli ünite, 9-ileri 9G-TRONIC şanzımanla kombine edilmiş. Şanzımanın vites geçişleri özellikle Sport modunda oldukça hızlı ve pürüzsüz. Bu modda ayrıca gaz tepkisinin de çok keskinleştiğini söyleyebilirim. GLC Coupe’yi 0’dan 100 km/s hıza 7.3 saniyede çıkaran bu kombinasyon insana adeta daha güçlüsüne gerek yok dedirtiyor. 7.3 lt/100 km olarak verilen ortalama tüketim de bu motor-şanzıman ikilisinin ideal bir kombinasyon olduğunu gösteriyor.

GLC Coupe’nin aynı motor-şanzıman kombinasyonunu, otomobilin daha önce dergimize konuk ettiğimiz diğer gövde tipinde de bulmak mümkün. AMG paketli aynı versiyona baktığımızda GLC’nin 290 bin TL, GLC Coupe’nin ise 305.200 TL’lik baz fiyat etiketi taşıdığını görüyoruz. Aradaki küçük fark sunulan görsel cazibe için hiç te yüksek sayılmaz.

Özellikler

Motor: 1991 cc, 4-silindir, turbo

CO2: 170 g/km

Güç:  211 bg @5500 d/d

Tork: 350 Nm @1200-4000 d/d

Ağırlık:  1985 kg (127 bg/ton)

0-100 km/s: 7.3 sn

Maks hız: 222 km/s

Baz fiyat:  305.200 TL

Evo skoru: 4.5 yıldız

+Prestijli ve şık tasarım, sürüş kalitesi, performans

-Arka camdaki kısıtlı görüş, sadece AMG donanımı var

Leave a reply