Özel Konular

Nıssan GT-R Nısmo: YAŞLANDIKÇA DELİRİYOR

 

yazı: Dan Prosser
fotoğraf: Gus Gregory

 

R35 gövde kodlu Nissan GT-R on yaşına basmak üzere, fakat otomobilin bu sayfaları süsleyen Nismo versiyonu GT-R’ın yavaşlamaya hiç de niyetli olmadığının kanıtı niteliğinde

Buradaki tuhaf yaratığın uğradığı değişimleri anlamak için kayda değer bir aerodinami bilgisine ve bolca boş zaman ihtiyacınız olacaktır. Evet, güncel Nissan GT-R Nismo’nun bir önceki Nismo’ya kıyasla en önemli avantajı otomobilin arka kısmındaki hava akışının iyileştirilmiş olması. İşin ilginç yanı, dördüncü vitesin devirlenme iştahını dizginlemek için hazır bekleyen devir kesiciye doğru yaklaşırken, bu değişimin faydalarını hissedebiliyorsunuz. Hayır, yalan söyledim. Bu şeyle dünyanın etrafında bir tur atsanız dahi, bir önceki Nismo’dan farklı bir durum hissedemezsiniz.

Tabii başka değişimler yok değil. Örneğin; ön kısımdaki splitter eskisi gibi düz değil, hafifçe dalgalı bir forma sahip. Dolayısıyla otomobilin önden duruşu GT3 yarış araçlarına biraz daha fazla benziyor. Ayrıca amortisör ayarlarında ufak bir değişim yapılmış. Yaylar ise aynı… Başka? Başka da bir değişim yok. Bu arada Nissan’ın yeni bir Nismo için sizden 150.000 sterlin isteyeceğini de bilin. Teşekkürler Nissan!

Şaka bir yana, yeni Nismo’da nelerin farklı olduğunu anlamak için bir önceki Nismo’ya değil, otomobilin temelini aldığı standart modele bakmak lazım, zira R35 gövdenin gelmiş geçmiş en köklü değişimi 2017 model yılı için hazırlandı. On yaşını doldurmaya yaklaşan bir sporcu olan GT-R’ın ön tamponu ve konsolu ciddi bir değişime uğramış, iç mekanın birçok kısmı ise harika bir alkantara ile kaplanmıştı.

Anlayacağınız burada gördüğünüz GT-R Nismo’nun saçlarındaki kırıklar alındı ve makyajı hafifçe tazelendi. Öte yandan, birçok temel detayın daha önceki modellerle aynı olduğu da bir gerçek. Aynı derken, kötü bir şey söylemiyoruz. Ne de olsa kaya kadar sağlam, çivi kadar sıkı ve cehennem silahı olabilecek kadar ateşli bir canavardan bahsediyoruz. Eskiye nazaran gündelik kullanım kolaylığı ve medeniliği güçlendirilen standart GT-R’a kıyasla, Nismo’da oldukça özel Bilstein süspansiyonlar kullanılıyor. Daha fazla sertlik, daha fazla yere basma kuvveti, daha az ağırlık ve zevkle seçilmiş bir çift Recaro koltuk Nismo’yu Nismo yapan hoş detaylar. 20 inçlik forged Rays jantları ve IHI turboları da unutmamak gerek. GT3 otomobilinden alınan bu turbolar gücü 30 bg artırarak toplamda 600 bg’ye (daha önceki Nismo ile aynı) ulaştırıyor.

‘Doğrusu güncel Nismo için aman aman değişikliklere ihtiyaç duymadık,’ diyor Nismo’nun program direktörü Bob Laishley ve ekliyor: ‘Daha önce olduğu gibi, performansı artırmak maksadıyla yapılmış ufak değişimler yeterli oldu. Değişimin en büyüğünü soracak olursanız, size güncellenen kabini gösterebilirim.’

 

YAZININ DEVAMI 2018 ŞUBAT AYINA KADAR RAFLARDA OLACAK OLAN EVO ÖZEL SAYISINDA!

 

——-

Nissan GT-R Nismo

Motor V6, 3799 cc, twin-turbo

CO2 275 g/km

Güç 600 bg @ 6800 d/d

Tork 651 Nm @ 3600-5600 d/d

Şanzıman 6-ileri çift kavramalı, dört çeker, sınırlı kaydırmalı diferansiyel

Ön süspansiyon Çift salıncak, alüminyum üst bağlantılar, helezon yay, adaptif amortisörler, viraj çubuğu

Arka süspansiyon Çok-kollu, alüminyum üst bağlantılar, helezon yay, adaptif amortisörler, viraj çubuğu

Frenler Soğutmalı diskler, 390 mm (ön), 380 mm (arka)

Jantlar 9.5 x 20 inç (ön), 10.5 x 20 inç (arka)

Lastikler 255/40 R20 (ön), 285/35 R20 (arka)

Ağırlık 1725 kg

Güç/ağırlık 349 bg/ton

0-100 km/s 2.7 sn (iddia edilen)

Maks hız 315 km/s (iddia edilen)

Baz fiyat 149.995 Sterlin

Satış tarihi Satışta

Evo skoru: 4.5 yıldız

 

 

Leave a reply