İzlenimler

Opel Mokka X 1.6 CDTI

yazı: Bahadır Bektaş
fotoğraf: Alp Emre Göksel

Makyajlanan Mokka, artık daha donanımlı ve malzeme kalitesi daha yüksek bir crossover…   

Opel, crossover sınıfındaki modeli Mokka’yı çok kapsamlı bir makyaj operasyonuna tabi tuttu ve isminin sonuna da X harfini ekledi. Artık Mokka X adıyla sunulan otomobilde ciddi değişiklikler bulunuyor. Dışarıdaki en belirgin değişiklik aracın yüzünde gerçekleşmiş. Farlar, ızgara ve ön tampon yeni bir tasarıma sahip ki, bu yeni hatları markanın bundan  sonraki modellerinde de görebiliriz. Ön bölümde ayrıca Full LED farlara da sahip olan Mokka X’in arka bölümündeki  dokunuşlar ise daha belirsiz. Buradaki en belirgin yeniliğin model adının sonuna eklenen X ibaresi ve yeni stop tasarımı olduğunu görüyoruz.

Mokka X’in kapılarının ardında da önemli iyileşmeler söz konusu. Konsol tasarımı tamamen yenilenmiş ve tuş kalabalığı ortadan kaldırılmış. Buradaki yapı yeni Astra ile benzerlik gösteriyor ki, bunun bir nedeni de IntelliLink multimedia ekranı oluyor. Bu sistemin, Apple CarPlay ve Android Auto desteği sunması, akıllı telefonunu otomobiliyle entegre etmeyi sevenler için cazip bir detay. Mokka X’in kabinindeki malzeme kalitesi de iyileşmiş. Tabii bu hissiyat da test aracındaki deri yoğunluğun da önemli bir payı bulunuyor. Otomobilin ön konsolunun bir bölümünde, kapı içlerinde, koltuklarında ve direksiyon simidi ile vites topuzunda deri kaplamaya yer verilmiş ve bu şıklık piyano siyahı kaplamayla tamamlanmış. Bu noktada sade ve sıradan tasarımlı gösterge panelinin bu şık ortama gölge düşürdüğünü söylemek zorundayım.

Makyajla birlikte Mokka X’in güvenlik donanımları da kalabalıklaşmış. Opel Eye ön kamera, trafik işareti takip sistemi, şerit takip uyarısı, takip mesafesi göstergesi ve ön çarpışma uyarı sistemleri gibi donanımlar da artık listede.

Mokka X’in motor gamı da oldukça kalabalık. Otomobilin benzinli, dizel, otomatik, manuel, önden çekiş veya dört çeker versiyonları sunuluyor. Biz Mokka X’in önden çekişli dizel-otomatik versiyonunu kullandık. 136 bg gücünde 1.6 litrelik dizel motora ve 6-ileri otomatik şanzımana sahip olan otomobilimiz 6 litrelik test tüketimiyle ekonomik bir karaktere sahip. Performansı da hiç fena değil, ancak sürüş karakteri konusunda ikilemde kalıyoruz. Süspansiyon konforu fena sayılmaz, ancak sürüş çok keyifli değil. Direksiyon hissi, gaz pedalı hassasiyeti ve gövdenin verdiği tepkiler, maalesef onunla bağlantı kurmakta zorlanmama sebep oldu. Bu durum standart bir sürücü için sorun olmayacaktır, ancak sizin için ürüş keyfi önemliyse , beklediğiniz o keyifli sürüş bu sürüş olmayacaktır.

Mokka ülkemizde 87.321 TL’den başlayan ve 111.062 TL’ye kadar uzanan bir fiyat etiketi taşıyor. Dizel otomatik versiyon ise 97.666 TL’lik bir fiyat etiketine sahip.

 

Özellikler

Motor:1598 cc, 4-silindir, turbodizel

CO2: 132 g/km

Güç: 136 bg @3500-4000 d/d

Tork: 320 Nm @2000-2250 d/d

Ağırlık: 1462 kg (93 bg/ton)

0-100 km/s: 10.9 sn

Maks hız: 188 km/s

Baz fiyat: 97.666 TL

Evo skoru: 3.5 yıldız

+Kaliteli kabin, yeni ön konsol, ekonomik motor, güvenlik donanımları

-Sıradan göstergeler, sürüşü pek keyifli sayılmaz

Leave a reply