İzlenimler

Peugeot 208 1.2 PureTech GT-LIne

yazı & fotoğraf: Alp Emre Göksel

1.2 litrelik turbo beslemeli ve EAT6 şanzımanlı 208, GT-Line kostümüyle çok sportif bir görünüm kazanıyor

2012 yılında satışa sunulan ve 2015 yılında küçük çaplı bir makyaj operasyonu geçiren Peugeot 208, makyajlanmadan önce otomatik şanzıman isteyenler için robotize şanzımanla kombine edilen 82 beygir gücünde 1.2 VTi motor ile 4-ileri tork konvertörlü şanzımana sahip 120 beygirlik1.6 VTi motor seçeneklerini sunuyordu. 208, makyaj operasyonundan sonra ise 1.6 litrelik kombinasyonun yerini, 1.2 litrelik turbo beslemeli benzinli bir motor ve EAT6 adı verilen yeni nesil tork konvertörlü bir otomatik şanzımanlı versiyon aldı. Bu versiyonun GT-Line adında daha zengin bir ekipman listesine sahip olan sportif bir donanım paketiyle sunuluyor olması cazibesini arttırıyor.

208’in GT-Line donanımında, Allure’a ek olarak, şehiriçi otomatik fren sistemi, 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar, geri görüş kamerası, otomatik park sistemi, ön park sensörü, ambiyans aydınlatmalı cam tavan ve metalik görünümlü ön çerçeve gibi detaylar mevcut. Ayrıca yine GT-Line’a özel kırmızı dikişli direksiyon simidi, GT-Line temalı gösterge paneli ve koyulaştırılmış krom iç detayları görüyoruz.

208 GT-Line’ın süspansiyon konforu 17 inçlik jantlarından dolayı pek yüksek değil. Süspansiyonlar serte dönük olarak ayarlanmış, biraz da 205/45 R17 ebatlı lastiklerin etkisiyle süspansiyonların sönümleme karakteri çok fazla konfor odaklı değil, sert darbeleri içeride hissediyorsunuz fakat bu ayarlama sayesinde otomobilin viraj performansının da küçük sınıf bir hatchback için oldukça iyi bir noktaya ulaşmış.

208 GT-Line’ın kaputunun altında 3-silindirli 1.2 litrelik turbo benzinli bir motor görev yapıyor, Bu motor 110 beygir güç ve 205 Nm torka sahip. Motorun EAT6 şanzımanla olan uyumu ve sunulan performans gayet iyi, EAT6 şanzıman, vites seçimlerinde kararlı davranıyor, ani-gaz tepkilerinde belirgin bir gecikme yaşatmıyor ve manuel modda da gayet hızlı tepkiler veriyor. Manuel kullanımı vites kolu üzerinden gerçekleştiriyorsunuz, bunun için direksiyon arkasında kulakçıklar olmasını isterdik. 1.2 Puretech motorlu 208’in yakıt tüketimi ise karma kullanımda 6.5 – 7 litre seviyelerinde seyrediyor. Eğer trafikte çok vakit geçiriyorsanız 8 litreleri de görebilirsiniz, fakat şehir dışı yolculuklarda biraz sakin bir sürüşle 4.5 – 5 litre seviyelerini yakalayabilmek mümkün.

Peugeot 208 GT-Line‘ın geri kalan tüm görsellerine aşağıdaki galeriden ulaşabilirsiniz.

Özellikler

Motor: 1199 cc, 3-silindir, turbo

Güç: 110 bg @ 5500 d/d

Tork: 205 Nm @ 1500 d/d

0-100 km/s: 9.8 sn (iddia edilen)

Son hız: 190 km/s (iddia edilen)

Ağırlık: 1090 kg (100 bg/ton)

Baz fiyat: 86.400 TL (GT-Line)

Evo skoru: 3.5 yıldız

+Sportif görünüm ve sürüş, donanım, motor-şanzıman uyumu

-Konfor seviyesi vasat, vites kulakçıkları eksik

Leave a reply