İzlenimler

Seat Leon 1.4 TSI ACT


yazı:
Bahadır Bektaş
fotoğraf: Alp Emre Göksel

SEAT’ın en çok satılan modeli Leon, geçirdiği makyajla birlikte cazibesini arttırmayı başarıyor. 

Hem imajı ve tasarımı, hem de sürüş karakteriyle kompakt sınıfın en sportif modeli hangisi dediğimizde, genellikle SEAT Leon’un ön plana çıktığını görüyoruz. Özellikle genç sürücüler tarafından çok sevilen bu otomobil, benim de favori kompakt modellerimden biri. Leon, üçüncü nesli yaklaşık dört yıl önce yollara çıkmış olmasına rağmen, başarılı satış rakamlarına ulaşmayı hala başarıyor ki; bunda pek çok rakibinden daha makul olan fiyat etiketlerinin ve başarılı motor seçeneklerinin de önemli bir payı bulunuyor. Kısa süre önce yollara çıkan makyajlı versiyonun da, yeni donanımlar ve motor seçenekleri sayesinde bu ivmeyi devam ettireceğini düşünüyorum.

SEAT Leon’daki makyajın görsel ayağı çok ince dokunuşlar içeriyor. Bu yüzden ilk bakışta farkı anlamak için onunla biraz ilgili olmanız gerekiyor. Leon’un görüntüsündeki en belirgin değişim yüzünde gerçekleşmiş. Otomobilin ön panjuru biraz daha büyümüş, tamponlar elden geçirilmiş ve LED farların da grafikleri yenilenmiş. Makyajlı farlar daha şık göründüğü gibi, eskisinden daha etkili bir aydınlatma da sunuyor. Makyajla birlikte ön ve arka sinyalleri de LED aydınlatma grubunun içine dahil edilen Leon böylece daha ışıltılı bir görünüme kavuşmuş. Yeni jant tasarımları da makyajın getirdiği bir başka değişiklik.

Leon’da gerçekleştirilen bu operasyonun bir de kabin ayağı bulunuyor. Kalite hissiyatının iyileştiği fark edilen otomobilin kabinindeki parlak siyah ve krom detayların arttığı görülüyor ki, bu da eskisinden daha şık bir kabin ortaya çıkarmış. Dokunmatik özelliği ve arayüzü çok başarılı olan 8 inçlik bir bilgi-eğlence ekranına kavuşan Leon’un donanımı da artık daha zengin. Üst donanımda; kablosuz telefon şarjı özelliğine, elektronik el frenine ve ekrandan kontrol edilebilen ambiyans aydınlatmasına yer veriliyor. Leon’un donanım listesinde artık XCELLENCE adında yeni bir paket de bulunuyor ki, baz versiyonun hemen üzerinde yer alan bu paket, elegan bir görünümle birlikte zengin bir ekipman listesi de sunuyor.

Leon makyajla birlikte motor gamını da güncelledi. Listedeki en dikkat çekici seçenek ise hiç şüphe yok ki 1-litrelik üç silindirli EcoTSI ünite. 6-ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu düşük hacimli motor 115 bg güç ve 200 Nm tork verileri sunuyor. Bu motorun yanı sıra listede 110 beygir gücünde 1.2 TSI, 125 ve 150 beygir gücünde iki farklı versiyonu bulunan 1.4 TSI ve 115 beygirlik 1.6 TDI seçenekleri de yer alıyor. Tabii 300 bg gücündeki 2-litrelik Cupra motorunu da unutmamak lazım. Test aracımızda performans ve tüketim dengesini çok iyi kuran 150 beygir gücündeki 1.4 EcoTSI ünite görev yapıyor. DSG şanzımanlı bu versiyon, otomatik Stop&Start özelliğine sahip olduğu gibi, belli koşullar altında dört silindirden ikisine yakıt göndermeyi kesen ve ACT kısaltmasıyla tanımlanan silindir deaktivasyon özelliğine de sahip. Bu, kesinlikle çok başarılı bir ünite. Performans konusunda beklentinin üzerine çıktığı gibi, gerektiğinde adındaki Eco ibaresinin hakkını verecek şekilde ekonomik olmayı da başaran EcoTSI, Leon’u 0’dan 100 km/s hıza 8 saniyede çıkarabiliyor.

Ortalama tüketim verisi ise 5.6 lt/100 km olarak açıklanan otomobille, pratikte 6-6.5 litre aralığında seyretmek mümkün. Düşük tüketimde pay sahibi olan silindir deaktivasyon sisteminin devrede olup olmadığını sürücüsüne pek hissettirmeyen Leon 1.4 EcoTSI DSG ACT’nin vites geçişleri de tıpkı daha önce olduğu gibi pürüzsüz ve çok hızlı. Sadece şehir içi dur-kalk trafikte şanzımanın biraz sesli ve sarsıntılı çalıştığı görülüyor ki, bu da tüm benzer şanzımanlarda yaşanan bir durum. Otomobilin sürüş karakterine ise, yazının başında da belirttiğim gibi sportif bir hava hakim. Ancak bu sportifliği rahatsızlık olarak algılamamanız gerekiyor, çünkü Leon konforlu olmayı da başaran bir otomobil. Elektronik diferansiyel kilidinin de etkisiyle ön tekerleklerinde etkili bir çekiş gücü barındıran otomobil yol tutuş limitleri ve kıvraklığıyla, sportiflik arayanları yine memnun edecek gibi görünüyor.

Leon ülkemizde 75.400 TL’den başlayan fiyat etiketleriyle sunuluyor. Buradaki XCELLENCE donanımlı 1.4 EcoTSI ACT DSG versiyonu ise 99.400 TL’lik bir etikete sahip. Benzer motor ve şanzıman kombinasyonuna sahip bir VW Golf’ün yaklaşık10 bin TL daha yüksek bir fiyat etiketi taşıması Leon’un çok cazip bir otomobil olduğunu gösteriyor.

Özellikler

Motor: 1395 cc, 4-silindir, turbo

CO2:130 g/km

Güç: 150 bg @—– d/d

Tork: 250 Nm @1500-3500 d/d

Ağırlık: 1188 kg (126 bg/ton)

Baz fiyat: 99.400 TL (XCELLENCE)

Evo skoru:      4.5 yıldız

+Yeni farlar, donanım, sportiflik, verimli motor

DSG’de düşük hızlarda sarsıntı, dışarıdaki biraz daha görsel değişiklik lazım

Leave a reply