İzlenimler

Toyota C-HR 1.2 TURBO 4×4

 yazı: Bahadır Bektaş
fotoğraf: Alp Emre Göksel 

Özellikle hibrit versiyonuyla öne çıkan C-HR, izlenim sayfalarımıza ilk olarak 4×4 aktarmaya sahip 1.2 Turbo versiyonuyla konuk oluyor 

Toyota’nın Sakarya’daki tesislerinde üretilen yeni crossover modeli C-HR’ın bizler için önemli bir otomobil olduğuna şüphe yok. O, ülkemizde üretilen ilk crossover ve ilk hibrit olma özelliği taşıyor ki, bu da onu çok merak edilen bir otomobil yapıyor. Özellikle hibrit bir otomobil olması C-HR’ın cazibesini arttıran bir etken. Bu yüzden biz de, ilk olarak onun hibrit versiyonunu test edeceğimizi düşünüyorduk, ancak Toyota Türkiye öncelikle 1.2 litrelik turbo benzinli seçeneği test parkına dahil etti.

Bunun yanında C-HR sadece hibrit versiyonuyla değil, buradaki benzinli seçeneğiyle de dikkat çekebilen bir otomobil, çünkü konsept otomobilleri hatırlatan bir tasarıma sahip. Elmas formundan ilham aldığı açıklanan çizgileri, bolca keskin hattın yer aldığı gövde panelleri, sanki bir hot hatch’den alınmış gibi duran spoyleri ve eğimli arka tasarımıyla yollardaki en sportif crossover olmayı başaran C-HR, özellikle gençlerin ilgisini çekmeyi başarıyor. Ancak bana sorarsanız, bu sportif form, muhafazakar çizgileri seven ortayaş üstü crossover müşterilerine pek cazip gelmeyebilir. Otomobilin tasarımına sportiflik katan bir başka detay ise biraz fazla yukarıda konumlanan gizli arka kapı kolları olarak karşımıza çıkıyor. Buradaki bazı çizgileri Toyota’nın gelecekteki yeni modellerinde de görebiliriz ki, bu da markanın ciddi imajından sıyrılabileceği anlamına geliyor.

C-HR aslında göründüğünden daha iri bir otomobil. Her ne kadar 4360 mm’lik uzunluğu Qashqai’den sadece 1.7 cm daha düşük olsa da, Toyota’nın crossover’ı eğimli arka camı, alçak tavanı, geniş farları ve büyük jantları sayesinde, ilk bakışta daha küçük bir otomobil olduğu izlenimini yaratıyor.

C-HR’daki sportif çizgilerin kabinde de devam ettiği görülüyor. Bu otomobilin Toyota gamındaki en modern ve şık kabin tasarımını sunduğunu söylemek mümkün. Ayrıca kullanılan birbirinden farklı materyaller sayesinde kalite hissiyatı da fazlasıyla tatminkar. Özellikle kapı içlerindeki kaplamalar, ön konsolu boydan boya geçip kapılara uzanan mavi renk bölüm, özenli bir kabin tasarımı ortaya çıkarıyor. C-HR sürücü odaklı bir ön konsola sahip. Konsolun ortasında ise konumu çok iyi ayarlanmış dokunmatik özellikli büyük bir multimedya ekranı bulunuyor. Ben her ne kadar dokunmatik kumandaları pek ergonomik bulmasam da, bu özelliğin kabine teknolojik bir hava kattığı ortada.

C-HR’ın sportif formu, beklenenin aksine kabin genişliğini pek de olumsuz etkilemiyor. Her ne kadar bu konuda sınıfının en iyisi olmasa da, diz ve baş mesafesi yönünden ciddi bir sıkıntı yaşatmıyor, ancak küçük arka yan camlar ve eğimli arka bölüm C-HR’ın arka koltuğunda klostrofobik bir ortam yaratıyor. Bu sınıftaki diğer crossover’lar arasında bu kadar karanlık bir arka koltukla karşılaştığımı hatırlamıyorum. Bunun yanında yedek lastikli versiyonda 297 litre olarak verilen bagaj hacmi de, bir alt sınıfta yer alan bazı crossover modellerinin bile gerisinde. Daha fazla hacim için lastik tamir kiti olan hibrit versiyonu tercih etmek gerekiyor. Bu şekilde karşımıza 377 litrelik bir hacim çıkıyor ki, bu rakam da Nissan Qashqai ve Honda HR-V gibi rakiplerin bagaj hacimlerinden daha düşük.

Her ne kadar C-HR hibrit versiyonuyla parlayan bir otomobil olsa da, kullandığımız turbo benzinli motor seçeneği de oldukça mantıklı görünüyor. Otomobilde CVT şanzımanla birlikte görev yapan 1.2 litrelik dört silindirli motor, 116 bg güç ve 1500-4000 d/d aralığında 185 Nm maksimum tork verileri sunuyor. Bu kombinasyonun performans verileri de makul seviyelerde; dört tekerlekten çekişli aktarmaya sahip olan test aracının 0-100 km/s süresi 11.4 saniye, maksimum hızı ise 180 km/s olarak veriliyor. Pratikte de çekiş gücü açısından sıkıntı yaşamıyorsunuz. Ayrıca CVT şanzıman da geçmişteki örnekler gibi pek keyifsiz sayılmaz. Ancak yine de direksiyon simidinin gerisinde vites kulakçıkları olmasını tercih ederdik. Dört tekerlekten çekişli C-HR 1.2 Turbo’nun ortalama yakıt tüketimi 6.3 lt/100 km olarak veriliyor; pratikte ise 7-7.5 lt aralığında bir tüketim değeri elde etmek mümkün.

C-HR rahat kullanım özellikleri gösteren bir otomobil. Kolay adapte olunan ve büyük jantlarına rağmen konforlu hissettiren bir karaktere sahip. Tabii konforu olumsuz etkileyen bazı detaylar da mevcut. Mesela 100 km/s’nin üzerindeki hızlarda A sütunlarında rüzgar sesi duyuluyor ve düşük hızlardaki ani hızlanma isteklerinde, çekiş kontrol sistemi gürültülü bir şekilde devreye giriyor. Bu durum test aracındaki bir sıkıntıdan da kaynaklanıyor da olabilir. Bu iki olumsuzluk dışında C-HR’ın tatminkar bir konfor seviyesi sunduğu ve bunu, düşük ağırlık merkezinin de etkisiyle  sportif bir karakterle desteklediği görülüyor. Buradaki 4×4 versiyonun ıslak ve gevşek zeminlerde sunduğu güven hissi de çok iyi.

Gelelim fiyat etiketine… C-HR’ın 1.2 Turbo 4×4 versiyonu Dynamic ve Diamond adında iki farklı donanım paketiyle sunuluyor. Bu versiyonun fiyatı, 2017 model yılı için 143.600 TL’den başlıyor ve opsiyon paketleriyle biraz daha yukarı taşınıyor. Yani 4×2 versiyonlardaki fiyat avantajı 4×4 seçenek için pek geçerli sayılmaz. Eğer crossover’ım mutlaka 4×4 olsun demiyorsanız, C-HR’ın bu versiyonu yerine yaklaşık 18 bin TL daha düşük olan hibrit seçeneğe yönelmeniz daha mantıklı olacaktır.

Özellikler

Motor: 1197 cc, 4-silindir, turbo

CO2: 144 g/km

Güç: 116 bg @5600 d/d

Tork: 185 Nm @1500-4000 d/d

Ağırlık: 1535 kg (75 bg/ton)

0-100 km/s: 11.4 sn

Maks hız: 180 km/s

Baz fiyat: 143.600 TL (4×4, 2017)

Evo skoru: 4 yıldız

+Sportif görünüm, iç tasarım, rahat sürüş özellikleri, düşük ağırlık merkezi

Küçük bagaj, klostrofobik arka koltuk, A-sütununda rüzgar sesi

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı