Haberler

YENİ G-SERİSİ GÜN IŞIĞINA ÇIKTI

Mercedes-Benz’in adeta bir tasarım ikonu haline gelen ve görüntüsüyle her yaştan otomobil meraklısının gönlünü fetheden havalı arazi aracı, yeni neslinde de karakteristik tasarım detaylarını korumaya devam ediyor. 1979 yılından bu yana genel hatlarında neredeyse hiçbir değişiklik yapılmayan G-Serisi, yenilenen versiyonunda da ikonik tasarım unsurlarını kaybetmeden, özgün ve karakteristik bir görünüm sunmayı sürdürüyor. Değişmeyen kapı kolu tasarımı ve kapıların kaba kapanma sesi, sağlam ve dayanıklı dış koruma kaplamaları, bagaj kapağına dışarıdan sabitlenen yedek lastik, üstten oturtulan motor kaputu ve çamurlukların üzerindeki ön sinyal lambaları gibi karakteristik unsurlar, yeni G-serisinde de kullanılıyor.

Teknik açıdan gelişimi sürekli olarak devam eden, ancak görünüm olarak tarzı neredeyse hiç değişmeyen off-road ikonu bu en güncel versiyonunda 53 mm daha uzun ve 121 mm daha geniş bir gövdeye sahip. Boyutlardaki bu artış kabine de direkt olarak etki ediyor ve G-serisi daha önce hiç olmadığı kadar geniş bir kabin sunuyor. Arka koltuklarındaki diz mesafesi 15 cm, omuz mesafesi ise 2.7 cm artan otomobil ayrıca sürücü ve öndeki yolcusu için de artık daha ferah bir ortam sunuyor.

Yeni bir özellik olarak eklenen “G-Mode” da, otomobile üstün arazi kabiliyeti sunma noktasında önemli bir rol üstleniyor. DYNAMIC SELECT üzerinden seçilmiş olan sürüş karakterinden bağımsız olarak üç diferansiyel kilidinden birinin devreye girmesi veya arazi takviyesi LOW RANGE’in devreye alınmasıyla birlikte yeni G-Serisi “G-Mode”a geçiş yapıyor. Söz konusu off-road modu süspansiyonun sertliği ayarlanabilir amortisörlerini, direksiyonu ve gaz pedalının tepkime hassasiyetini ayarlıyor, gereksiz vites değişimini önlüyor ve böylece en zorlu arazi koşullarında bile kontrollü ve yüksek performanslı bir sürüş sunuyor. Sistemin aktif olmasıyla gösterge panelinde bir “G” ikonu beliriyor.

G-serisi yakın zamanda Mercedes-Benz’in geniş motor yelpazesindeki en güçlü benzinli ve dizel motorlarla karşımıza çıkacaktır. İlk etapta ise otomobilin 422 bg güç ve 610 Nm tork verileri sunan 4-litrelik V8 motora sahip G500 versiyonu tanıtıldı. Bu motor tork konvertörlü 9G-TRONIC şanzımanla kombine edilmiş.

Leave a reply