Haberler

Yeni Porsche 911 Turbo S Tanıtıldı

Coupé ve Cabriolet modelleri lanse edilen 911 Turbo S, kaputun altında yer alan 3.8 litre çift VTG turboşarjlı boxer motoru ile 650 BG güç üretiyor. Bir önceki nesle göre 70 BG’lik artış anlamına gelen bu değer ile 800 Nm’lik tork sağlarken, 8 ileri PDK şanzımanla aracı sıfırdan 100 km/s’ye 2.7 saniye gibi etkileyici bir sürede ulaştırıyor ve 330 km/s’lik azami bir hız değeri kazandırıyor.

911 Turbo S modelinin boyutları önemli ölçüde artırılmış: gövde, bir önceki nesle göre 45 mm daha geniş 1.840 mm’lik ön aksla, bir önceki nesle göre 20 mm artırılmış, 1.900 mm’lik arka aksın üzerinde bulunuyor. Yine bir önceki nesle göre, ön aksta 42 mm, arka aksta 10 mm daha fazla genişlik ve karma boyutlu jantlar, yeni modelin daha aerodinamik olmasına, çevikliğine ve sportifliğine katkıda bulunmuş.

Ön bölümdeki kontrollü soğutucu hava kapakçıklarının da dahil edildiği adaptif aerodinamik, daha büyük arka kanat yapısıyla daha fazla bastırma kuvveti sağlıyor. 911 Turbo S, ilk kez iki farklı boyutta jantlarla sunuluyor: Önde 255/35 boyutlu 20 inç’lik jantlar, arkada ise 315/30 ebatlı 21 inç’lik jantlar bulunuyor. Yeni donanım seçenekleri, dört çeker 911’in çok daha sportif bir görünüme sahip olmasını sağlamış. Bu seçenekler arasında 10 mm alçaltılmış Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi (PASM) spor şasisi ve ayırt edici bir sesi garanti eden ayarlanabilir kanatlı spor egzoz sistemi bulunuyor.

911 Turbo S’de kullanılan yeni motorun temeli, 911 Carrera’nın motor serisine dayanıyor. Otomobilde tamamen yeniden tasarlanmış hava soğutma sistemi bulunuyor. Elektrikli olarak ayarlanabilen hava tahliye valflerine simetrik olarak yerleştirilen yeni ve daha büyük VTG (Değişken Türbin Geometrisi-variable turbine geometry) turboşarjlar ve basınç enjektörleri, yeni 911 Turbo S’in tepki kabiliyetini, gücünü, tork, emisyon ve devir kabiliyetlerini dikkate değer şekilde geliştirmiş.

Bu yeni nesil otomobilin performansındaki artış, özellikle sıfırdan 200 km/saate hızlanmada 8.9 saniyelik değer ile kendini gösteriyor. Yeni 911 Turbo S, önceki versiyondan bir saniye daha hızlı. Geliştirilmiş Porsche Traction Management (Porsche Çekiş Yönetimi – PTM) dört tekerlekten çekiş sayesinde, ara şanzıman çok daha fazla tork dağıtımı yapabiliyor ve tork ön tekerleklere 500 Nm’ye kadar aktarılabiliyor. Yeni nesil standart PASM şasisi çok daha sportif bir görünüme sahip.

Leave a reply