Haberler

Yeni SUZUKI JIMNY Sonbahar’da Türkiye’de!

Dünyada olduğu kadar ülkemizde de bir üne sahip olan Suzuki Jimny, yeni nesliyle sonbahar’da Türkiye’de olacak. İlk kez 1998 yılında yollarla buluşan 3’üncü nesil Jimny yenileniyor. Selefinde beğenilen tüm özellikleri koruyan Jimny, dört tekerlekten çekiş sistemi, yalın ve maskülen tasarım detayları ve fonksiyonel yapısıyla öne çıkıyor. Kompakt boyutlarıyla şehir içinde hayatı kolaylaştıran yeni Suzuki Jimny, hem asfalt hem de arazi kullanımında yediden yetmişe herkese hitap edebiliyor.

Geçmişten gelen karakteristik tasarım unsurlarını bünyesinde barındırmaya devam eden yeni Suzuki Jimny; kötü hava şartlarında daha fazla görünürlük sunan “Kinetik Sarı” veya arazide daha kolay gizlenmeye yardımcı olan “Orman Yeşili” gibi iki yeni renk de dahil olmak üzere sekiz farklı gövde rengiyle satışa sunulacak.

Dış tasarımda olduğu gibi Jimny’nin iç mekânında da yalın bir mimari tercih edilirken, sadece gerekli olan özelliklere odaklanacak kadar basit, ancak bir o kadar da işlevsellik ön planda tutulmuş.

Zorlu off-road koşullarında el yordamıyla ulaşılan ve ele iyi oturan kumanda elemanlarına, temizlenmesi kolay ve çizilmeye karşı dayanıklı malzemeler kullanılmış. Yerini aldığı selefine oranla 53 litre artan bagaj kapasitesi yeni Jimny’de 377 litreye ulaşıyor. Katlanan arka koltuklar, geniş bagaj ağzı kullanımı kolaylaştırırken düz ve geniş bir yükleme alanı kullanıma sunuluyor. Temizlemesi kolay plastik ile kaplanan arka koltuk sırtlıkları ve bagajın yan duvarları sayesinde kullanım fonksiyonelliği destekleniyor.

Arazi yetenekleriyle ön plana çıkması hedeflenen yeni Suzuki Jimny; merdiven tipi şasi, üç açılı helezon yaylı 3 kollu sabit aks ve arazi takviyesine sahip yarı zamanlı dört tekerlekten çekiş sistemi olmak üzere off-road unsurlarını bünyesinde barındırıyor.

yeni Suzuki Jimny’de devreye alınan X-bağlantıları ve iki adet ilave çapraz bağlantı torsiyon rijitliğini daha da arttırıyor. 37 derecelik yaklaşma açısı, 28 derecelik rampa açısı ve 49 derecelik uzaklaşma açısı yeni Suzuki Jimny’nin engelleri ve dik tepeleri, tamponlarını veya alt kısmını çizmeden tırmanmasına izin veriyor. Rijit süspansiyon ve aks geometrisi engebeli arazideki sürüş yelpazesini genişletebiliyor. Herhangi bir engel nedeniyle aks üzerindeki tekerleklerden birinin yer ile olan temasının kesilmesi halinde aynı aks üzerindeki diğer tekerlek yere daha fazla bastırılıyor ve böylece bozuk zeminde daha fazla tutunma sağlanıyor. Gerek önde, gerekse de arkada sabit aks ile donatılan yeni Jimny böylece en zorlu arazi şartlarında bile sorunsuz yol alabilmesi hedefleniyor. Yeni Suzuki Jimny’de kullanıma sunulan arazi takviyesine sahip yarı zamanlı dört tekerlekten çekiş sisteminin; 2H (iki tekerlekten çekiş), 4H (dört tekerlekten çekiş) ve 4L (arazi takviyesine sahip dört tekerlekten çekiş) olmak üzere farklı sürüş modları bulunuyor. Üstelik off-road becerileri, araç üzerindeki elektronik donanımlar yardımıyla LSD ile destekleniyor.

 

Leave a reply